Branding for the future
Arena Randers
Arena Randers er en af Danmark’s mest moderne arenaer. Men da arenaen stod opført i 2020, var det eksisterende logo og den visuelle identitet ikke længere repræsentativ for visionen bag Arena Randers og den nye multiarena.
Derfor kom de til os med ønsket om et logo og en identitet, der indkapslede deres nye brandløfte ─ Vi samler Randers. Et løfte der har til formål, at samle borgerne i Randers på tværs af generationer og alder.
Service
Anvendt service
Logo-design
Arena Randers ønskede et nyt logo, der kunne afspejle deres vision om at samle borgerne i Randers på tværs af generationer. For at opfylde dette behov blev der udviklet et logo med tre A’er, der repræsenterer børn, unge og voksne. Logoet er designet til at kommunikere brandløftet “Vi samler Randers” og understreger arenaens rolle som et samlingspunkt for byen. Processen omfattede en dybdegående analyse af brandets kerneværdier og vision for at skabe en løsning, der er visuelt repræsentativ og strategisk meningsfuld.
Visuel identitet
Udover logoet blev der udarbejdet en komplet visuel identitet, der harmonerer med det nye design. Den nye identitet er skabt for at understøtte Arena Randers’ kerneværdier som spænding, menneskelighed og modernitet. Identiteten er designet til at være moderne og dynamisk, samtidig med at den bevarer en varm og inkluderende tone, der afspejler arenaens rolle som et samlingssted for alle aldersgrupper.